Champagne i Tallinn

Hanna tyckte inte att vi skulle vara sämre än norrmännen, så vi bestämde att nationaldagen skulle firas ordentligt. Vi hade sverigetröjor och sverigekepsar på oss och Evelyn och Svenne fick en sverigetröja och en topp i present när de mötte oss på flygplatsen.
Hanna hade dessutom köpt med bullar och gul-blå dammsugare så vi skulle fika svenskt.
Svenne hade hissat en sverigeflagga utanför gården och bjöd oss på champagne så fort vi kom in.

Nu när man väl är inne vill man liksom inte gå ut igen. Jag vill flytta in hos Evelyn och Svenne för alltid. Det är underbart här.
Min säng är enorm, tv-skärmen tillhörande den är tre meter bred. Till tak är det fem meter. Kaffebryggaren står klar hela tiden och champagne är alltid på kylning.

Hanna och jag kom snabbt in i deras sätt att leva.
Vi har kört runt med Svennes ATV-fyrhjuling och gått ut med Evelyn på olika klubbar varav tre invigningar. En med dress code Red Carpet. På klubbarna har vi fått gratis drinkar och halsband. Blev man lite trött av alkoholen gick man till bardisken och satte en mask över näsan. Ur masken strömmade syrgas med smak som man andades in för att piggna till.

I går var vi på en fantastisk brunch på ett hotelltak. En värdinna kom ut med juiceglas.
- Skål, sa Evelyn.
- Skål, hakade Svenne på.
- Vaddå är det sprit i juicen? frågade jag.
- Ja det är klart. Den är blandad med champagne, det är ju söndag för fan, svarade Svenne.

Svenne och Evelyn verkar ha söndag hela veckan. Själv har jag tyvärr en vanlig måndag i dag. Hanna och jag ska åka hem.


Kommentarer
Postat av: Anonym

på torsdag ska vi fira att du flyttar till Stockholm snart så vi blir av med dig. ;-)

Kolla din facebook!!!

2008-06-10 @ 15:26:14
Postat av: Anonym

På torsdag ska vi fira att du flyttar till Sthlm så vi blir av med dig. ;-)

Kolla din facebook!!!

2008-06-10 @ 15:26:57
Postat av: Anonym

På torsdag ska vi fira att du flyttar till Sthlm så vi blir av med dig. ;-)

Kolla din facebook!!!

2008-06-10 @ 15:27:39
Postat av: Nicke

Nattklubb nattklubb, hejhå ! Å ATV är så grymt kul.

Just nu skall vi fylla på champangen dock.

Postat av: Pernilla

Ja Nicke ni har väl fullt upp nu förstår jag. Själv har jag jobbat massor sedan jag kom hem. Ingen champagne så långt ögat når.



Jag kommer på torsdag och sedan får ni komma och hälsa på mig i Stockholm eller ha någon rolig fest i Gävle, för då kommer jag hem.

2008-06-11 @ 17:01:39

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback