Midsommar, Zlatan och Berns

Vi tåg båten till Grinda där vi hade en jättegod pickninck. Allt var förberett av mina vänner. Potatis, sallad, sill, nubbe och en massa vin. Hanna hade även bakat en underbar citronpaj.

Den pajen tog hon med över till två killar som var på väg att börja slåss.

-       Jag ska spöa dig, sa den ena killen.

-       Nej, vi skakar hand, svarade den andra.

-       Du ska få stryk, fortsatte den första.

-       Nej vi skakar hand.

Det var då Hanna ryckte in. Hon gick emellan de två och bjöd på citronpaj. Stämningen blev genast mycket bättre.

 

Vi satt på gräset vid havet. Barnen dansade runt majstången och allt var midsommartrevligt. Men vi var ändå inte riktigt nöjda. 

Hanna har en katt som heter Zlatan Ibrahimovic. Hon har tränat upp honom så han kan hoppa högt och ta bollar som kastas i luften. I julklapp fick jag ett hjärta med en bild på Zlatan med glitter på. Det skulle jag hänga upp i granen tyckte Hanna. 

Ja Hanna tycker helt enkelt om Zlatan väldigt mycket.

Nu var det så att en av våra picknickvänners bror festade med Mellberg på en närliggande ö från oss. Zlatan var också där. Så Hanna hade helt enkelt hamnat på fel ö. Hanna hälsade i alla fall via telefon till honom. Det var så nära hon kom sin stjärna denna gång.

 

Väl tillbaka i Stockholm fick vi nog av det där traditionella firandet. Så vi åt sushi och gick ut på Berns. Det var mycket folk där. Jag träffade George Scott som jag fotograferat tidigare när han var med på Fångarna på fortet. Nu hade han tydligen någonting spännande att berätta sa han. Han ville ha mitt kort, men jag hade inget på mig. Så nu ska jag dra iväg ett sms och se vad det kan vara. 

Kommentarer
Postat av: Anna

Vill du ha en ny bloggdesign? :)

Allt som krävs är en kommentar.

Postat av: Anonym

vad är detta? Du är väl inte kvar i sthlm än? /arga gävlebor

2008-06-21 @ 15:10:13
Postat av: Pernilla

Jo jag är ju kvar. Men jag åker om några minuter. Ses snart!

2008-06-21 @ 15:19:21

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback