Modellbilar och smuggeldiamanter

Grand Prix modellbilar är en riktigt roande sport.

Bilarna väger 1,5 till 10 kg och åker runt, runt i en cirkel.

En kille startar bilen som drivs av bensin och en annan kille springer runt några varv med ett snöre som bilen sitter fast i. Den bil som kommer upp i snabbaste hastigheten vinner.

Reportern kom fram till banan lite senare än jag, så jag försökte beskriva det hela för honom.

- Nu kommer han springa runt med linan och när bilen är igång hoppar han upp och ställer sig på pinnen i mitten, så bilen kan åka vidare ensam.

- Säg inte pinne, det heter mittstolpe! sa killen som stod bredvid.

Killarna var väldigt hjälpsamma och kom hela tiden och förklarade en massa regler för mig.

En kille bjöd mig till och med på choklad. När han försvann kom en liten skvallerbytta fram.

- Han som bjöd dig på choklad har suttit i fängelse för olika saker.

- Vad då för saker? undrade jag.

- Ja inga farliga saker bara vanliga grejer. Han har smugglat diamanter och pälsar.

I morgon fortsätter tävlingarna. Bilarna åker så snabbt så man knappt ser dem, det luktar bränt och det tjuter så man måste hålla för öronen, men trots detta är det absolut värt att ta en utflykt dit. Det var riktigt roligt att titta på denna märkliga sport.


Kommentarer
Postat av: matilda

trevlig kväll! :D

Postat av: Sandra Apfelgard

Hejsan vad fin blogg du har, den ser välgjord ut! Jag lottar ut två extremt fina parfymer från vyes rocher gratis! (jag fick dom som sponsor saker och ger bort dom!) om du säger till flest andra bloggare att komma och klicka så har du mycket mycket stor chans att vinna.

2008-06-14 @ 18:15:21
URL: http://topnovell.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback