Nyheter och Second Hand

I bland på morgonen går jag till Workoutcenter och dricker kaffe med min kostrådgivare André som arbetar där. Han brukar förhöra sig lite om att jag äter ordentligt och sedan läser vi Expressen och Aftonbladet och kommenterar allt som är värt att kommentera.
I dag till exempel pratade vi om den österrikiske incestpappan Josef Fritzl. Kärleksbreven strömmar in till honom. Helt sjukt.
Många av killarna som jag är övervakare åt får en massa tjejer de med. Ju värre brott, desto flera tjejer.
Efter kaffet på gymmet var jag på möte med kriminalvården. Handläggaren var lite bekymrad över att en kille som jag övervakar druckit väldigt mycket tidigare.
Förra gången pratade vi om att killen hade druckit alkohol två dagar på en vecka. Jag blev lite tyst, för den veckan hade jag druckit tre. Troligen inte lika mycket som honom men ändå.
Efter mötet jobbade jag på Arbetarbladet. Två reportrar och jag åkte ut på liten resa. Reportrarna verkade trivas otroligt bra bland de begagnade prylarna i second handaffärerna. Själv gick jag ut och satte mig i bilen och åt smörgås och målade mina naglar.
När jag tillslut gick in för att se hur det gick för dem tyckte Joanna att jag skulle lära mig det där med begagnat.
Börja med något litet bara. Köp ett par trosor!

Kommentarer
Postat av: Anonym kollega

Var det han som rådde dig till att ta två stora bitar av gräddtårta i dag + 1/2 påse chips?

2008-06-05 @ 00:07:18
Postat av: Pernilla

Nej de besluten var han inte ett dugg delaktig i.
Jag tog ett eget litet initiativ helt enkelt.

2008-06-05 @ 16:24:08

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback