SMS strul igen

Min vän ringde nyss. Hon berättade att hon känner sig lite väl påflugen på killen hon träffat. Hon har legat på lite extra för att släta över att hon skrev att han troligen rökt på och att han är flummig. Därför addade hon honom på facebook, mailade och skickade iväg ett sms. Smset löd:

Har du planer för img eller är du uttråkad?


- Jag vet att det var en konstig formulering, men jag messade iväg någonting snabbt bara. Men sedan kom jag på att han kanske har dyslexi. Han brukar nämligen kasta om bokstäver när han messar. Jag är nu orolig att han har läst messet såhär: Har du planer för mig eller är du uttråkad? Vi har ju bara träffats några gånger, han måste tycka att jag är jätte påflugen.


Han svarade inte på messet i går, så i dag skickade hon ett nytt för att förtydliga sig:

Jag messade dig i går. Jag letar efter nån som vill paddla kajak eller åka till havet i dag.


- Han har fortfarande inte svarat. Tror du att han fortfarande inte förstår vad img betyder? Tycker du att jag ska ringa upp?

- Ja då verkar du ju verkligen desperat, svarade jag.


Kommentarer
Postat av: vännen

Ang mitt förra sms-strul. Idag berättade en kompis att hon just fått mms av mig som jag skickade till henne i julas. Amaryllisen jag hade fått av henne hade slagit ut så jag skickade en bild för att visa. Hon var då i Gambia. Så det tog ett halvår att komma fram!

Så Pernilla jag kan ju hoppas att Gävle ligger på samma bredgradd som Gambia numera och det är därför du inte fått flum-smset än. :D

2008-06-25 @ 13:28:37
Postat av: U

Kan inte du börja lägga in lite bilder i bloggen? skulle bli ännu intressantare då :-)

2008-06-25 @ 13:42:26
Postat av: Pernilla

En gång har jag fått ett sms flera månader senare. Så behåll hoppet!



Ja U, jag arbetar ju trots allt som fotograf. Ska fundera på saken.

2008-06-26 @ 13:13:40

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback