Varken Nobelfest eller Fotbollsfest

I dag var jag bjuden på en fest med nobeltema. Min svindyra silverklänning hade passat utmärkt.

Jag jobbade och tröstade mig med att jag i alla fall skulle få se en rolig fotbollsmatch istället. Men så blev det ju inte.

Sverige förlorade och jag såg inte ens mycket av det. Jag satt på scenen bredvid slottet och tittade ut över publiken. Tanken var att jag skulle plåta jubelbilder.

 

Någon nobelmat fick jag inte heller, men jag gjorde ett jobb på restaurang Rolfs kök tidigare och då fick jag i alla fall en god pasta.

-       Ska du lägga på champinjonerna också? frågade jag.

-       Jaså du vill ha champinjoner du, vi ska i alla fall äta kantareller, svarade kocken som inte verkade vidare impad över min matkunskap.

 

Nu sitter jag på tidningen. De har köpt in en massa Sverigechips. Det var liksom tänkt att det skulle vara lite trevligt här. 
I dag blev jag helt enkelt snuvad på två fester. Illa. 

 

 


Kommentarer
Postat av: Kollegan till höger som just nu lånar din dator.

Bra reportage om dig i DN!

2008-06-19 @ 15:28:23
Postat av: Pernilla

Jo man tackar!

2008-06-20 @ 00:22:50

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback