Fredag, Lördag, Söndag, Måndag

Fredag: Kentkonsert i Läkerol Arena. Trots att konserten var bra satt både Annelie och jag och målade naglarna. Det var Annelie som började. Just där i mörkret såg jag inte vilken chockrosa färg det egentligen var.


Lördag: Vaknade och såg mina gräsliga naglar. Hade ingen bomull att ta bort skiten med.

På kvällen bjöd ledarskribent-Jenny hem oss till sig. Annelie tog upp samma nagellack igen och började måla på mer.

Jenny ville också ha. Likaså Joanna.


Söndag: Vi åkte till Järvsö och Jenny Wennberg fick Gävleborgs journalistpris för år 2007. Hennes rosafärgade naglar speglade sig i pokalen.  


Jag hade pokaler jag med förut. Jag vann en massa dressyrtävlingar på den tiden jag hängde i stallet. En gång skulle jag damma mina pokaler och då trillade en ner i huvudet på mig så jag höll på att tuppa av. Då hyvade jag allihopa.


Måndag: Jag fick övertala en elev i skolan att hon inte ska satsa på ett IG utan på ett G. Hon tyckte att jag var väldigt jobbig och sa åt mig flera gånger att jag inte ska vara så glad.


Nu jobbar jag kväll på Arbetarbladet. Eller jobbar och jobbar. Det finns inga jobb. Sportredaktionen räddar min kväll. Dom kommer och roar mig med jämna mellanrum och nyss ringde dom ner mig på tårta. Nu ska jag tillbaka dit och plocka rosen.


Kommentarer
Postat av: bortglömd

Tänk om man hade vänner som prioriterade en trevlig pratstund med en vän mer än en bit tårta och en torr marsipanros. Ja tänk om...

2008-03-11 @ 16:04:05
Postat av: Hmmm

Om man skulle söka ett sommarvick på Arbetarbladet. Får man ha turen att jobba med dig då?

2008-03-11 @ 20:19:01
Postat av: Pernilla

Men vem är det som är bortglömd? Jag har inte glömt någon.

Nej på sommaren brukar jag jobba i Stockholm. Du får väl jobba på hösten istället.

2008-03-11 @ 22:13:11
Postat av: Gustav

Jasså du är upptagen med sporten?
Va nu blir jag förvånad. Trodde inte du var så svag för dessa pojkar.
Nej just ja, glömde bort snubben som du alltid är så fin mot.
"åååh hej Pernilla. hur är det"
"hej det är bra. tihi tihi".
Ja du vet vem vi pratar om.

Och mr hmm vill jobba med dej.
Dom står på rad på pojkarna dina.
hej då.

2008-03-12 @ 13:27:21
Postat av: bortglömd

Det hör liksom till att den som glömt någon inte kommer ihåg det.

2008-03-12 @ 14:44:32
Postat av: Sandra

Du är inte alls jobbig som lärare, jag tycker du var bäst ;) hihi

Postat av: Daniel

Vad bittra ni är kommentarskrivare.
Ryck upp er nu, vetja.

2008-03-13 @ 00:01:09
Postat av: Klas

Uppdatering tack!

2008-03-13 @ 14:34:59
Postat av: Daniel

Ja, berätta nu om din dag med Angell.
Vi är nyfikna om vad han sa om Kenny.

2008-03-13 @ 17:29:19
Postat av: Pernilla

Vad snackar du för skit Daniel?

2008-03-13 @ 17:51:59
Postat av: Daniel

Skoja bara.

2008-03-13 @ 18:31:46
Postat av: Anonym

Din lilla kines. :oP

2008-03-13 @ 23:04:14

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback