Lever vi i de sista dagarna?

Nu är deklarationen lämnad. Jag gjorde en sista koll innan jag åkte iväg.
Mitt i kollen ringde det på dörren. Det var Jehovas vittnen. Allt är roligare än att deklarera så de fick komma in.
Vi har hört att det bott en finsktalande familj i det här huset, sa en av dem.
- Ja inte vad jag har koll på i alla fall. Det var i så fall långt innan du föddes, sa jag.
- Ja men nu när vi ändå är här kan vi passa på att ge dig de här tidningarna.
Jag fick tidningarna Vakna! och Vakttornet.
En av tjejerna pekade på en text i tidningen Vakna. Det stod:
Lever vi i de sista dagarna?
- Men nu är du väl lite väl pessimistisk, sa jag.
Men samtidigt fick det mig att tänka till. Om det här nu är min sista dag, så skiter väl jag fullständigt i min deklaration.

Kommentarer
Postat av: Klas

Det var då ett jäkla tjat om den där deklarationen.;)

2008-05-07 @ 23:35:18
Postat av: Pernilla

Ja precis. Hälsa släkten!

2008-05-08 @ 09:51:31

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback