Nykter värre

Nu ringer mina vänner och undrar var jag är. De ska ut och festa. Jag ska upp och jobba tidigt, så jag måste snart gå och lägga mig. Festandet får jag ta igen imorgon. I och för sig har jag redan varit på tre pubbar idag. Ledarskribent-Jenny fyller år så vi åt på Helt Enkelt. Några minuter spenderade vi sedan inne på Berggrenska, men Jenny som blivit gammal tyckte att musiken var för hög. Det gick i och för sig bra till hennes mentor Stig-Björn Ljunggren (Boston tea party) kom.
Då plötsligt ville hon kunna höra och samtala så vi gick vidare till Brända Bocken.
Det känns lite tråkigt att vara nykter en fredag kväll. För att förstöra glädjen för de andra och ge dem lite dåligt samvete gick jag hem och sprang spåret med min hund.

I och för sig festade jag igår, för då var det lärarfest på skolan. Som vanligt var det mycket trevligt med liveband som spelade och en massa gott att äta. Jag kom lite sent för jag passade på att fylla i elevernas betyg innan jag gick på vinet. Det kändes bättre att göra det nykter. Det tog även lite tid eftersom jag LÄSTE MINA MAIL! Det händer nämligen att jag sopar ner dem i papperskorgen utan att öppna dem först och då blir det sura miner ska ni veta. Det är ju ett skitprogram installerat som genast skickar ett skvallermail till avsändaren om vad jag gjort.
I inkorgen låg i alla fall en massa mötesprotokoll, information om studiebesök, information om andra lärares elever som ska vara lediga och brev om hur det går för skolans fotbollslag. Intressant. Verkligen!

Kommentarer
Postat av: fredde

Du har väll aldrig dansat nykter!

(Sprang med hunden)

2008-05-31 @ 00:47:29
Postat av: Johanna

PERNILLA = Grattis på din dag.

2008-05-31 @ 14:19:06
Postat av: Pernilla

Fredde det har jag faktiskt. Jag har ju gått på danskurs.

Tack Johanna!

2008-05-31 @ 14:53:38
Postat av: Anonym

hur är det Tappat mail

2008-06-02 @ 15:17:30

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback