Jävla finnar

Trots att jag inte fick in några bilder i tidningen eftersom sidan redan redigerats (?) och att jag fick göra vimlet helt själv gå grund av att reportern typ inte hade tid eller lust, så var det helt klart värt att lägga gårdagens fredagskväll på teaterpremiären ”Jävla finnar”.
Det hela handlar om att fabriken i Norrsundet läggs ner. Föreställningen var fin och jag blev rörd.

Tidigare har jag varit på deras repetitioner och fotograferat åt Svenskan. Det var roligt. Inte bara för att jag faktiskt fick in bilderna i tidningen, utan också för att det var en trevlig och spännande dag att få vara med och se och höra regissören Reine Lööf och arbetarna berätta om händelsen. Arbetarna hade bland annat snickrat och byggt en stor halmbock som de skulle tända på när Stora Ensos ledning kom på besök till fabriken. De skulle visa sitt missnöje genom att låta bocken brinna upp när ledningen gick förbi. Det var bara det att när de väl kom, så vågade ingen gå fram och tända på. Det blev liksom motsats effekt kan man säga. Bocken stod där tjusig och fin och hälsade ledningen välkommen.

Kommentarer
Postat av: Anonym

Svårt att göra om den sidan som de säkert lagt ner 5 minuter på...

2008-11-29 @ 16:46:02

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback