Kreativ reklambyrå

Min vän Annika jobbar på en reklambyrå i Stockholm. Jag pratade nyss med henne.

Annika: Jag sitter och tidrapporterar.

Jag: Spännande. Får du ihop det med alla raster?

Annika: Ja. Jag har några standardfraser som jag lutar mig mycket emot i min tidrapportering. Övrigt, diverse, med mera och kompetensutveckling för att nämna några exempel.

Jag: Ja, det är fina ord som inte säger ett skit.

Annika: Min personliga favorit är "med mera" eftersom man kan sätta den efter vilken annan aktivitet som helst och denna kan då bli hur lång som helst.

Jag: Vad säger chefen om det där då?

Annika: Jadu, det har jag aldrig haft någon egentlig plan på att fråga. Så länge tidrapporterna accepteras ifrågasätter jag inget. Jag är nämligen inte korkad bara för att jag är dödligt snygg.

Kommentarer
Postat av: Anonym

Hehe, känner igen det där, been there, done that. Helt genialiskt och cheferna ifrågasätter inget. Heja Annika!

2008-11-14 @ 15:44:25
Postat av: Klas

Ja det tror jag ju... Typiskt brudar.

2008-11-14 @ 22:35:34
Postat av: micke

"jag är dödligt snygg"



Ett sådant uttalande kräver bildbevisning!

2008-11-15 @ 02:31:12

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback