Lata gubbar

Nu har jag varit och hälsat på mina vänner på bilverkstaden igen. Bilen var in på service. När jag hämtade den satt två gubbar bakom disken. Som så många gånger förut låtsades de inte märka att det kom en kund.

När jag stått och väntat i några minuter knackade jag i bänken, men ingen reaktion. Då sa jag ett fult ord och knackade riktigt hårt och riktigt länge i bänken.
- Vi kommer snart, sa en av gubbarna.

En annan stackars gubbe kom gående och fick då ut för sina kollegors lathet.
- Har du också rast? frågade jag.
- Rast? Nej, jag har varit ut och flyttat en bil.
- Okej, jag ska hämta min bil som varit på service. Har ni tvättat den också?
- Nej, vaddå?
- Ja, ni säger ju på reklamen att ni gör lite mer för kunderna, men så jävla mycket mer verkar det inte vara.
- Öhhh.
- Ja, vad mer har ni gjort då?
- Öhhh.
- Inget alltså. Ja, ja, tack ska du ha ändå.

Nu blir det påsklov.

Kommentarer
Postat av: Anonym

Var du på GS bil?

2009-04-09 @ 12:02:29
Postat av: Pernilla

Nej, Toyota i Gävle.

2009-04-09 @ 16:32:15
Postat av: MICKE

Prova mekonomen bilverkstad där får du fin service + vi är rikstäckande och alla garantier gäller

Hälsar Micke Mekonomen bilverkstad kristianstad

2009-04-11 @ 10:21:38
Postat av: Britzy

Hur länge är ditt påsklov egentligen? Det är dags att skriva nåt nytt nu!

2009-04-14 @ 20:14:33
Postat av: Anders

Du får väl vara nöjd om dom inte försört din bil, det är det mervärde du får.

Jag passade på att lämna in min bil på service för 1.5v sedan när jag var uppe i Gävle en vända, dock inte hos Toyota. I fredags, dvs en vecka efteråt, så skulle jag åka en längre sträcka och efter 20mil så började motorn må väldigt dåligt för att innan jag hunnit ta mig av motorvägen avge sig ett väldans rökmoln genom avgassystemet.

Nu finns det olja lite här och var där det inte ska finnas någon olja och verkstaden tror att det beror på att den som servat bilen hällt i åtminstonde 1l för mycket olja... suck

2009-04-14 @ 21:33:32

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback