Papegoja på rymmen

Min kompis Tomas hade klättrat upp i ett träd i dag när jag såg honom. Hans papegoja Gördis hade klättrat upp hon med. Det var verkligen konstigt att se dem båda där uppe.

Gördis är vingklippt och Tomas sitter då och då i rullstol. I och för sig är det mest när han ska gå på någon Brynäsmatch. Då tar han med sig en kompis som ledsagare, så kommer de båda in för 40 kronor var.

Gördis hade i alla fall klättrat upp och Tomas skulle ta ner henne igen. Så mest med hjälp av armarna klättrade han efter.

Jag bar Gördis hem. Hon satt på min arm och klättrade sedan upp på min axel. Det var första gången jag träffade henne och vi blev bra kompisar direkt. Jag har nu tjatat mig till att jag ska få passa henne när han åker bort.

Kommentarer
Postat av: Anonym

Ska du inte berätta om när du lånade hans rullstol och ramlade med den så att du hade ont i ryggen i veckor? Hahaha. Klantskalle där! /Cat

2009-04-24 @ 18:54:21

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback