Robinson

I dag plåtade jag Robinsondeltagare på Valbo köpcentrum. De var där på något litet event.
Jag bad chefen att skriva ut deras namn i bildbeställningen så att jag kunde googla på dem, men det struntade han bra i.

Jag tyckte att det var lite pinsamt att gå in, för jag hade inte en aning om vem som var kund om vem som var med i Robinson.

En av deltagarna ville inte vara med i tidningen.
- Nej, du får inte fotografera mig. Jag ska nämligen inte vara här i dag.
Snäll som jag är valde jag därför att fotografera de andra och kapade bort honom, men vips så stod han bland de andra i alla fall.

Jag skulle även ha bilder på dem en och en och frågade därför igen om han vill vara med eller inte. Han verkade tycka att det var rätt jobbigt att bli plåtad, men tillslut hade han lösningen.
- Ja, men då måste jag gå och byta om först.
Jag plåtade de andra så länge, men inte fan gick han och bytte om. Han ställde upp sig med samma kläder igen.

Arbetarbladets fotograf och reporter kom lägligt nog in. Lynda sa på en gång att hon inte har tittat på programmet så att hon var tvungen att ta deras namn. Jag som var rädd att de skulle bli besvikna om jag inte visste vad det hette tackade och tog emot namnen från Lynda.

Kommentarer
Postat av: Ax

rolig blogg du har! god natt!

2009-04-26 @ 00:06:25

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback