Sotis Britt

I dag var det journalistlunch med föreläsning. Britt var där och blev mycket avundsjuk på att jag fick sitta vid ett bord tillsammans med en massa killar.

Det var Bengt Söderhäll som föreläste, men det visste inte jag när jag messade en vän om lunchen.
”Det är nog en tråkig gubbe som föreläser, men vi kan väl gå dit eftersom maten är god.”

Bengt är inte någon gubbe och han är absolut inte tråkig, så jag tar tillbaka det där. Särskilt eftersom han inför alla berättade att hela hans telefon fylldes med sms om hur fin en bild var som jag tagit på honom. Den var på första sidan på Svenskan och han sa att det kommit sms från hela Sverige. Britt vände sig om och log ett falskt litet vad glad jag är för din skull-leende till mig.  

Efter lunchen gick jag modell åt Britt. Hon behövde plåta ett par ben och ville låna mina. Efter en hård förhandling bestämde vi att jag ska få en inslagen present med något fint i för besväret. Vi får se hur det blir med den presenten. I några år har hon nämligen varit skyldig mig en påse bullar, men den dyker liksom aldrig upp.

Jag tycker att det är konstigt eftersom jag är så snäll mot henne. Den gången jag fick en ros i tidningen till exempel tänkte jag att jag skulle passa på att fråga redaktören om Britt kanske också fått en. På så vis skulle jag kunna berätta det för henne och göra henne glad, men hon hade tyvärr inte fått det. 

Kommentarer
Postat av: Anonym

Britt skriver många gånger per dag. Det gör inte du.

2009-04-29 @ 20:58:07
Postat av: rospiggen

Britt är alltså bäst!

2009-04-29 @ 22:16:47
Postat av: rospiggen

Britt är alltså bäst.

2009-04-29 @ 22:18:07
Postat av: Anonym

Var skriver Britt nånstans?

2009-04-30 @ 10:29:51
Postat av: Pernilla

Jag får inte ge ut Britts adress för Britt. Jag kan försöka övertala henne, men ett tag till förblir den tydligen hemlig.

2009-04-30 @ 17:11:31

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback