DN Galan, Pride och Sommarkrysset

I går var jag på DN Galan och plåtade därmed friidrott. Det regnade bara lite, så det var en trevlig kväll.

I dag såg jag lite på prideparaden. Det har varit mer tryck än sådär tidigare år, men det är ändå alltid roligt att titta på alla som stolta vill visa upp sin sexuella läggning.

På kvällen var jag på Sommarkrysset. Jag antar att alla tittat på det programmet eftersom det är så spännande, men om ni råkat missa så kan jag berätta att artisterna i dag var Salem Al Fakir, Rongedal, Magnus Carlsson och Yohanna.

I morgon ska jag tydligen ut på en liten tågresa. Jag vet inte riktigt var, men det ska bli spännande.

Kommentarer
Postat av: Benny

"...men det är ändå alltid roligt att titta på alla som stolta vill visa upp sin sexuella läggning. "



Intressant att hbt-rörelsens mest framträdande sätt att visa upp sin sexuella läggning och vilja att bli respekterade och sedda i samhället är genom att stå halvnakna och dansa på lastbilsflak.



Jag skulle respektera dem ännu mer om de inte gjorde en cirkus utav det.



Eller är det så man ska nå fram till de stora massorna?



Ska vi protestera mot förhållandena i Iran?



Ja, vi samlar ihop alla exiliranier och ställer oss halvnakna på lastbilsflak och dansar. Då blir vi sedda, hörda och respekterade.



Ska vi protestera mot kriget i Afghanistan?



Ja, vi samlar ihop alla och ställer oss halvnakna på lastbilsflak och dansar. Då blir vi sedda, hörda och respekterade.



Ska vi protestera mot kvinnomisshandel?



Ja, vi samlar ihop alla och ställer oss halvnakna på lastbilsflak och dansar. Då blir vi sedda, hörda och respekterade.

2009-08-02 @ 14:51:34
Postat av: Daniel

Bra jämförelse Benny!

NOT!

2009-08-03 @ 00:51:13

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback