Afternoon tea

Min bror och jag var på afternoon tea på Grand hotell i dag. Jag googlade upp dem i morse och fick då fram att de ska vara bäst i stan.

 

Vi gick in och jag sa direkt att vi vill ha afternoon tea, men servitören ville nog ändå gärna visa prislistan så att vi inte skulle ställa till en scen när notan väl kom in. Därför frågade han om vi vill ha champagne till och så visade han ett erbjudande och pekade på priset. Hela min kropp ville ha champagne, så det tog vi givetvis.

 

Servitören hällde upp långsamt och fint och pratade hela tiden om champagnen. Det var tydligen en fin champagne (Pol Roger) som Winston Churchill hade som favorit. Egentligen ville jag hälla i mig glaset direkt för jag behövde en återställare, men eftersom det var så lyxigt tog jag bara lite i taget.

 

Servitören frågade om vi ville ha vårt te på en gång eller om vi ville vänta. Vi ville ha det på en gång och det var tur att vi svarade så, för vänta fick vi i alla fall. Sedan gick servitören igenom vad vi skulle få äta. Han kom ut med en bricka med tre våningar.

 

- Här på tredje våningen har ni hembakade scones, en traditionell och en med vallmofrön.

Till det var det sex olika skålar med grädde, rabarbermarmelad och olika sylter. Våning två bestod av lyxiga små snittar på olika bröd och understa våningen bestod av små goda bakverk.

 

Vi åt och åt och åt och servitören var jättegullig och kom hela tiden fram och pratade och hörde så att vi var nöjda. Allt var verkligen toppklass. Det var bara en snitt på våning två som min bror reagerade lite över:

- En enkel äggmacka?

Trots äggmackan var det helt fantastiskt och afternoon tea rekommenderas absolut.

 

Det såg inte så mycket ut från början, men jag blev alldeles för mätt.

- Nej, nu mår jag inte alls bra, sa jag till min bror när vi skulle gå.

Vi åkte hem för att sova middag och nu är det dags för kräftor. Jag kommer troligen att orka en.


Kommentarer
Postat av: Anonym

;)

2009-08-15 @ 22:31:05

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback