Nytt haveri

Jag har inte börjat övningsflyga än och ändå skickar KSAK ut haverirapport efter haverirapport till mig. Vill de att jag ska lägga ner mina pilotplaner tro?

När jag började var de snabba med att skicka fram ett papper som jag fick skriva på. Det var ett bindande avtal som gjorde att jag måste gå och betala kursen. På papperet efter det fick jag skriva uppgifterna till närmaste anhörig.

Jag har haft lov från kursen och det har varit riktigt skönt att slippa allt pluggande och alla prov, men nu är jag snart tillbaka i skolbänken igen. Gävleborna kan vara lugna ett tag till, men till hösten ska jag börja flyga så då får de se upp.

I dag hann jag göra ett besök på gymmet. Det låter bra, men jag gick bara dit och fikade med ägaren och sedan gick jag direkt hem igen. Någon träning blev det tyvärr inte.

Jag och en av tjejerna som jag är övervakare åt tog en promenad med mina hundar i stället. Tjejen är liten och sockersöt, så man blir förvånad över vad hon kan hitta på. Hon har bland annat snott bilar och kört dem utomlands och sålt dem där. Mycket dumt, men väldigt driftigt.

Snart kommer min kompis Ulrika. Vi ska gå en långpromenad och jag har även röstat för att vi ska kvällsbada. Hon verkar lagom intresserad av det sista, så jag får börja förbereda en övertalning. Men det blir tufft. Hon badade inte i sin pool när den var 27 grader varm, så jag antar att det blir mycket svårt att få ner henne i sjön.

Kommentarer
Postat av: Anonym

eftersom jag inte har något egen blogg får jag blogga i kommentarsfältet. I dag var jag och skulle köpa lite mat på Mc Donald´s, när jag kom fram till mikrofonen sträckte sig Pernilla över ratten och tryckte på tutan så det skrek över hela parkeringen. Lite pinsamt!

Jag bad tusen gånger om ursäkt och hoppades att personalen inte fick hörselskador av Pernillas tilltag.

Jag blev senare sugen på glass, men Pernilla hotade att tuta om vi åkte drive inn:en, så Pernilla blev utan glass.



2009-08-05 @ 21:48:43

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback