Ung och oförstörd

Min kompis Annelie skryter alltid om att hon får visa leg på systemet. Om man bortser från i dag har nog jag aldrig fått visa. Men nu vet jag hemligheten.

 

När Annelie och jag går genom tullen brukar jag alltid skämta om att hon inte ska ha en sådan flackande blick. Jag glider igenom enkelt medan hon blir stoppad.

 

Nu körde jag hennes stil på systemet. När jag hade betalat och börjat packa ner varorna flackade jag också med blicken. Kassörskan ropade genast tillbaka mig. Så nu vet jag också hur man gör om man vill verka se ung och oförstörd ut.


Kommentarer
Postat av: Anna Lee

Igår fick jag åka på ungdomsbiljett (7-19år) hem på bussen också, fastän jag sa att jag var vuxen, två gånger. Så det har nog inte bara med den flackande blicken att göra. Puss! :)

2009-12-23 @ 18:47:09
Postat av: Peter

God Jul!

Postat av: TT

Tror att man ska ha flackande blick. Det är stenansiktet tullen kollar efter.

Kommer hem på juldagen, men det blir ingen utgång förrän annandagen...

2009-12-24 @ 18:52:10
Postat av: Pernilla

Whatever! ;-)



God fortsättning Peter!



TT du tänker dumt nu, gå ut i dag! Annars kan vi kanske ses i alla fall om du hinner.

2009-12-25 @ 13:31:55
Postat av: B

God jul! Hoppas utekvällen ger utdelning. Moahahahaha!!! Vet inte vad jag menar med det, kanske att du ska få jättekul.

2009-12-25 @ 16:40:16

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback