Födelsedag, föreläsning och flyg

Maten i går var fantastisk. Vinet var också gott och det fanns en hel del, så det blev sent. Det var en mycket fin födelsedag. Polis-Bosse som även skrivit deckare och varit med i tv-programmet Kolonilotten var med och sjöng för mig. Likaså Nils Funcke som är chefredaktör på Riksdag & Departement. Nils föreläste i dag på morgonen innan vi tog flyget tillbaka till Stockholm. Föreläsningen var precis som resten av kursen, nämligen väldigt intressant.

På flyget läste jag Aftonbladet och Expressen. Båda tidningarna var fullmatade med artiklar om flygplanskrashen i New York. När jag landade ringde så lagom passande flygskolan och undrade om jag kan komma och besöka dem i morgon. De vill att jag ska skriva på för kursen antar jag.

Nu är jag fullmatad med information och det blir man tydligen trött av. Vinet hjälpte i och för sig till det med. I dag orkar jag inte gå på krogen. Det bästa med att inte gå ut en fredag är att man kan lägga sig tidigt och lyssna på Marcus Birro på Karlavagnen.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback