Haggisar och ljugisar

I dag har jag fått onda ögat.
Jag var och fotograferade människor som var på whiskysällskapets tillställning, där det dracks whisky och käkades haggis.

Det kan kanske hända att hon som gav mig onda ögat är medlem i AA, för hon höll händerna för sitt ansikte eller var helt bortvänd från kameran varje gång hon trodde att jag skulle fotografera. Haggis är Skottlands mest kända maträtt. Traditionellt är den gjord på lever, inälvor, havregryn, lök och kryddor. Mest troligt är därför att besökarna var där för spriten.

Det mest bildmässiga med den här tillställningen var att en haggis skulle huggas med kniv samtidigt som någon skulle läsa en vers och efter det skulle alla sjunga "min älskling du är som en ros". Lite senare skulle alla stå upp och hålla om varandra också.

Reportern och jag fick snällt sitta och glo på de andra medan de åt förrätten som bestod av kycklingsoppa och whisky.

Men vi missade hela alltet för chefen ringde och sa att vi skulle lägga ner det där projektet för att i stället åka till Valbo och fotografera ett slagsmål i ishallen. Det var bråkiga supportrar på Valbo-Arboga-matchen. En supporter hade troligen skallat någon.

I ishallen hoppade grodor runt för ingen ville bekräfta att detta hade hänt, men samtidigt som de förnekade såg de hur luriga ut som helst. En bekräftade först, men sedan tog hon tillbaka det hon sagt. Ljugisar!

Ärliga var i alla fall poliserna som inte hymlade och fjantade. De bekräftade att de också hört att en kille blivit skallad. I periodpausen gick de och plockade en kille i Arbogaklacken. De tog ut honom till piketbussen. Efter kom en annan supporter och ropade:
- Kan vi hämta honom efter matchen?

Kommentarer
Postat av: Anders

Där fick man för att man flyttat till Arboga... Tur grabbarna vann iaf, i Valbo spelar ju alla som man fick stryk av i pojkhockeyn när man var liten så dom tycker jag inte om ;)

2009-01-24 @ 23:49:21
Postat av: Anonym

Dom var inte värld att vinna Anders.

Byt o håll på Valbo.

2009-01-25 @ 20:20:50
Postat av: Anders

Att Valbo är det bättre laget normalt sett råder det ingen tvekan om. Enda anledningen till att jag håller på Arboga är att sambon har ett par släktingar i laget. Men Valbo? Nej dom skulle jag inte hålla på oavsett.



Men vem bryr sig egentligen om Div.1 ändå? Brynäs är det som gäller!

2009-01-25 @ 22:15:02

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback