TV-kock och husköp

I dag var jag hem till TV-kocken Johanna Westman. Hon har gjort om ett vardagsrum till ett stort och fint kök, där vi satt och smaskade i oss en massa goda saker. Jag tittade även i hennes kokböcker som hon gjort och två böcker passar jättebra som doppresent. De böckerna var supergulliga och heter Första och Andra Mosboken.

Min bror och hans flickvän ska inte ha barn än, men en inflyttningspresent är snart på sin plats. De har nämligen köpt ett hus i Bromma. Sist jag var i Stockholm glömde jag att åka och titta på det. Min bror jublade inte direkt över min miss. Jag förstår egentligen inte hur jag kunde glömma det, för jag gillar verkligen hus, lägenheter och hemnet.

För några år sedan satt jag och lyssnade på flera som pratade hus, kvadratmetrar och pris och jag tänkte att sådär tråkig ska jag aldrig bli. Men nu är jag där. Det är som att öppna julkalendern varje gång jag går in på hemnet och tittar om det kommit någonting nytt.

I dag kom jag i alla fall ihåg att åka och titta på huset. Det är ett toppenköp. Det bästa är att jag ska få inreda ett av rummen, för där ska jag tydligen få bo när jag hälsar på.

Kommentarer
Postat av: Anonym

Jag har redan första och andra mosboken. Till mig behöver du inte köpa dem. De är bra. /Cat

2009-01-30 @ 14:21:15
Postat av: fredde

toppen köp var väl att ta i just nu,såg ut som vårat då vi köpte det,men på sikt blir det kanon,500 000:- i rust skulle jag tro om man gör 80% själv.

Ha det

Mvh fredde

2009-01-30 @ 21:10:26
Postat av: fredde

vad står dom rustade i för pris i detta kvarter?

2009-01-30 @ 21:11:48
Postat av: Anonym

Runt fyramiljoner.

2009-01-31 @ 10:07:14

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback