London-praktikant

I går kan man säga att jag jobbade åt två av mina favorittidningar. Aftonbladet var och tittade på när Kamratposten lämnade över en protestlista till den Litauiska ambassaden. Människorna där får nämligen varken prata gott om homosexuella eller titta på Harry Potter. Det är ju två saker som man bara måste få göra, så det var bra att KP-barnen tog tag i det där.

På kvällen blev det Allsång på Skansen igen. Innan tv börjar sända får alla fotografer komma upp på scenen för att plåta Anders Lundin framför publiken. Jag tog även med mig en praktikant från London upp på scenen. Jag passade på att plåta honom också där uppe så att han får ett bevis på det hela. Det såg Anders som dansade fram till oss. Jag fick en väldigt rolig bildserie på när Anders upptäcker att jag plåtar någon annan och hur han närmar sig och hur förvånad London-Nils ser ut när Anders plötsligt står bakom honom.

Nils hade bara koll på Kevin Borg som var där. Han glömde bort de två blondas namn, trots att jag gång på gång påpekade att det är av stor vikt att veta att de heter Lili och Susi. De var för övrigt lika bra som när jag var liten. Wille Crafwood och Magnus Carlsson var också bra. Allsång är en grym tisdags-syssla.

Praktikanten hade egentligen slutat, men han var så rolig att jag tog med honom tillbaka till tidning så att han kunde hålla mig sällskap. Medan jag gjorde bilderna ritade han ett fint porträtt av mig. När jag slutat körde jag hem honom dit han bor. "Right in the middle of the bratcenter". Det är ett fenomen som tydligen inte finns i London, så det är väldigt roande tycker han. Själv tycker jag att det är roande att ha honom som praktikant. I dag är jag i väg på en liten resa, men i morgon ska han troligen komma och praktisera med mig igen.

Nu sitter jag på mitt hotellrum och väntar på att reportern ska skriva färdigt texten. Vi ska summera kvällen i restaurangen om ett tag.




Kommentarer
Postat av: Anonym

Tacka fan för att du vill ha med den där söta killen. /Cat

2009-07-23 @ 19:03:03

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback