Turen var med mig

Foto-Britt lade ut en bild på ett moln i sin blogg i dag. Jag skrev en liten kommentar till den bilden: Vilket fint Cumulusmoln du har fotograferat. Cumulusmoln är inget hinder för flygning, men när det övergår i Cumulonimbus börjar det hända saker. Vad för saker vet jag tyvärr inte riktigt, för jag har pluggat lite dåligt. /Pernilla

Du måste veta mer än så innan jag sätter mig i ett flygplan med dig, svarade Britt.

Och halleluja nu vet jag mer. Dagen efter och allt gick jag upp i ottan för att studera. Solen sken ute, men inne satt jag och tack och lov var det inte förgäves. Jag klarade otippat nog även dagens flygteoriprov.

Alla elever satt och suckade under provet och sa gång på gång att det aldrig kommer att gå. Daniel fick sitt prov rättat medan jag fortfarande satt och skrev. När han kom in tillbaka hade han suckat färdigt.
- Vilket lätt prov! Vilket mesigt lätt prov!
Sådär höll han på ett bra tag, medan jag suckade vidare.

Till slut lämnade jag över för rättning. Jag satt och tittade när läraren gick igenom sida efter sida.
- Jag tycker mycket om dina R. Dom är så fina, sa jag för att uppmuntra honom att sätta dit flera.
Martin som redan fått veta att han klarat sig stod också och tittade på.
- R på kartan betyder åska, påpekade han.

När läraren kom till nästsista sidan började han räkna ihop mina poäng.
- Vad är det här? Ska du skapa en Robinsonstämning nu? suckade jag.
Då släppte han den underbara nyheten att jag kan ha alla fel på sista sidan, för jag är redan godkänd.

Kommentarer
Postat av: Britt

Det här är ju jättekul! Grattis till dej. Men nog borde en kapten kunna alla frågor? Det skulle kännas tryggt att sätta sig i ett plan och veta att kaptenen behärskade ALLA tänkbara situationer. Men jag litar på dej Pernilla. Du har sommaren på dej.

2009-06-18 @ 18:45:02

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback