Upp och ner

Jag sitter med den hemska sysslan att fixa med mina kvitton.
På ett hotellkvitto från Berlin ser jag nu att det står: Herr Pernilla Wahlman. Och jag som blev nekad att komma in på en klubb för att den bara var för killar.

På Norges kvitton står det: Ha en hyggelig dag.
Ha det hyfsat själv!
På meteorologikursen har jag fått lära mig att bergen gör så att Norge oftast får ta det värsta regnvädret. Det tycker jag är rätt hyggeligt av dem.

En annan sak som jag fått lära mig på meteorologin är att forskarna är övertygade om att nord- och sydpolen kommer att byta plats. De vet inte när och de vet inte om det kommer att ske successivt eller om det kommer en plötslig vridning. Har man ingenting annat att vara orolig över, kan man ju alltid gå och fundera lite på det där.

Om vridningen sker plötsligt så får man ju hoppas att man till exempel inte sitter i ett plan som är på väg att landa. Vips så är landningsbanan borta för då har den stuckigt i väg ner till södra delen av jorden.  Men det är nog inte så bra att vara på backen heller för då kan människorna möjligen slungas ut från jordklotet. Jag vet faktiskt inte var det är bäst att vara, för forskarna verkar inte ha funderat så mycket på det här. Det var i alla fall inget som min lärare tog upp.

Kommentarer
Postat av: Richard

Nu var det ju magnetiska polerna som kommer att byta plats inte jordskorpan, så du kan ju landa iaf.

2009-06-10 @ 12:07:41
Postat av: Anonym

Jag hoppas på sommarväder jag med. Låt polerna ändras! /Cat

2009-06-10 @ 13:32:15
Postat av: Pernilla

Tyst Richard. Det är inte lika roligt om man berättar det.

2009-06-10 @ 13:37:01
Postat av: Anonym

Xyloprocat

ändtarmsbesvär är vanligt hos blivande mammor

2009-06-10 @ 14:15:12
Postat av: Pernilla

Tack för upplysningen, men det är lugnt. Jag är obefruktad.

2009-06-10 @ 14:18:07

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback