Bandy och hockey

Saik-damerna förlorade i dag och det var ju inte så muntert att plåta dem då.


Brynäs-damerna däremot vann stort. Det blev 9-1 mot Västerås.

Roffe som arbetar där bjöd som vanligt på kaffe och tog mycket väl hand om mig. Det är roligt att plåta dam-hockey, trots att de var lite mes-snälla i dag.

Förra gången jag plåtade Brynäs-AIK fick en ambulans backa in på isen för att plocka ut målvakten som fått sig en smäll.  I kväll slogs det ingenting, men det behövdes kanske inte när de mosade sina motståndare med mål i stället.


Innan jag åkte iväg på hockeyn pratade jag med fotografen Catharina som också spelat i Brynäs förut.

- Om jag skulle spela hockey, skulle jag vara målvakt, sa jag.

- Ja, det skulle du passa som för dom är konstiga, svarade hon.


Konstig eller ej... I dag har jag i alla fall fått en ros. Det tråkiga är att om man jobbar här får man inte rosen utsatt i tidningen, för de är väl rädda att man ska gå runt och vara mallig eller nåt. I stället fick jag den på mail av redaktören.


Dagens ros till

Arbetarbladets Pernilla Wahlman & Peter Söderlund

för reportaget från innebandyturnerungen

Hoforsarna


Det tråkiga är att redaktören inte ens skickade ut mailet så att alla på tidningen kan se. Därför måste jag lägga ut rosen här. Sprid det nu vidare till alla!


Kommentarer
Postat av: Anonym

Vi hade roligt ute i helgen. Du vet på helgerna ska man gå på restaurang och festa...

Bättring!!!!!

2009-03-08 @ 18:21:10

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback