Jag mötte kungen

Jag hade en fin ackreditering väntandes på mig när jag kom till Arbetarbladet. Visst skulle jag plåta kungen. Två gånger till och med. Först en gång på slottet och sedan en gång vid gasklockorna.

Britt som tidigare i veckan varit anti plåta kungen hade helt förändrats efter hennes kungamöte i morse.

- Jag kan jobba över och fotografera kungen vid gasklockorna om du vill, sa hon.


Sedan satt hon och visade bilder för mig.

- Vem tittar kungen på här då? Och vem tittar han på här?

Britt försökte påskina att kungen ägnade henne en blick.

Jag kan då konstatera att mig såg han inte. På slottstrappan stod han och drottningen och landshövdingen. Bakom mig stod Kostas. Kostas gjorde som på fotbollen, sin röst hörd.

- Men vilken ståtlig kung vi har. Kungen måste säga några ord!


Kungen tackade vänligt för besöket. Han tackade även för några skålar som han fick i present. Det var nog precis det som saknades på slottet.


Kommentarer
Postat av: Terrie

hahaha... Kostas gör sig påmind överallt. En riktig Gävleprofil, eller hur!?



Bättre en skål till kungen än att göra som min gamla hemkommun - Ockelbo, valde att göra . De skickade ingen förlovningspresent till nya prinsen. Hemmasonen man skryter om.



Roliga uppdrag du får!

Ha en fin dag. Kram


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback