Snobbar som jobbar

I dag var en soft dag. Först fikade jag på Kriminalvården och träffade en ny kille som jag ska övervaka. Den här är dömd för misshandel, men som så många andra…
- Jag gjorde egentligen ingenting.

Efter det var jag på Arbetarbladets vernissage på utställningen ”Snobbar som jobbar”. Det är bilder på medarbetarna i olika arbetssituationer.

TT-Jimmy och jag gick därefter och tränade bort allt godis som jag ätit på utställningen. Men när vi tränat klart var Jimmy hungrig så vi gick vidare till Helt Enkelt, där jag åt en vegetarisk burgare.

Vi får se om Jimmy vill gå ut och äta med mig igen. Först slog jag nämligen sönder hörnet på tallriken. Skärvorna och hörnet fick jag gömma med ketchupflaskan och saltet. När jag höll på att fixa och ordna om på bordet började det brinna lite i min tröjärm också, men det lyckades jag skickligt nog släcka snabbt som attan.

När elden var släkt ställde sig en man och gastade bredvid mitt och Jimmys bord:
- Ät människohjärna i stället, skrek han.
- Ja ha, det får du göra i så fall för jag är vegetarian, sa jag till Jimmy.
Men Jimmy verkade inte särskilt sugen på det han heller, så vi beställde in en var sin marängsviss.

Kommentarer
Postat av: Anonym

När vi läser Herrens bön (Vår fader eller Fader vår) bör vi tänka på att bönen, bortsett från avslutningen, är en del av Jesu förkunnelse i evangelierna. Inte minst är det värt att tänka på Jesu anvisningar för bönen: att den är ett direkt tilltal från en människa till Gud fadern, att den ska bedjas i avskildhet och att läsningen av den inte får förfalla till ett själlöst rabblande. Dessutom tar Jesus efter bönen särskilt upp en av bönepunkterna och utvecklar den. Allt detta står i början av Matteusevangeliet kapitel 6, som ju ingår i Jesu Bergspredikan. Själva bönen finns i Matt 6:9-13. En kortare version av bönen, med små variationer, finns i Luk 11:2-4.

2009-03-11 @ 15:34:43

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback