Surdegskakan Herman

Herman är en irriterande liten gåva som jag fick i dag.

Det är en surdeg som ska pysslas om enligt ett schema.

 

Dag 1 I dag har du fått Herman. Häll honom i en bunke.

Dag 2 Motionera Herman. Rör i honom 2-3 tillfällen.

Dag 3 Rör i Herman.

Dag 4 Herman är mycket hungrig. Ge honom 2 dl mjölk, 2 dl mjöl och 2,5 dl socker.

Dag 5-8 Rör i Herman 2-3 tillfällen/dag.

Dag 9 Mata Herman som dag 4. Dela Herman i 5 delar. Ge bort Herman till 4 vänner tillsammans med receptet. Behåll den 5:e delen själv.

Dag 10 Baka kakan.

 

Herman är tydligen en vänskapskaka som inte får säljas utan bara ges som gåva. Så jag får väl tacka och bocka. Är det förresten någon som har koll på var sur-Herman har varit tidigare?

Kommentarer
Postat av: Anonym

Jag har haft den och den rann över hela diskbänken.

På natten växte den och rann ut över bunken. Kladdigt blev det. /Cat

2009-11-28 @ 09:50:32
Postat av: Anonym

Den är väldans god kan jag lova... //Herman

2009-11-28 @ 13:10:16
Postat av: Britt

Förra julen försökte någon få in honom till oss, men vi nobbade. Jag vill vara din vän, men jag vill inte ha någon degbit Pernilla.

2009-11-28 @ 16:15:17
Postat av: Pernilla

Vi får väl se hur det blir med den saken Britt. Det är en gåva av vänskap du vet.

2009-11-28 @ 17:12:55
Postat av: Hårige Herman

Borde växa en hel del godsaker i den där.

Nu vet vi var svininfluensan kommer ifrån, ett bakexperiment som gick vääääldigt fel!!!

Fildelning-Ja! Degdelning-Nej tack!

2009-11-29 @ 16:16:51

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback