Grattis Umeå och Martin

Umeå bli Europas Kulturhuvudstad 2014. Det är bara att gratulera mina malliga Umeåkompisar. Deras kommentar när Gävle fortfarande var med:

-       Hur fan kan ni skriva att ni har nära till flygplatsen. Det tar ju 1,5 timmar till Arlanda. Här i Umeå tar det fem minuter att åka till vår, så vi kan man snacka om nära. Vi skrattade mycket när vi såg er ansökan.

 

Själv åker jag ofta till Rörberg och dit tar det faktiskt cirka fem minuter. Det är bara den lilla detaljen att det inte går några flygplan därifrån.

 

Snart ska jag på teori där igen. Det roligaste med kursen brukar vara rasten och när jag får åka hem. Jag brukar skjutsa Martin som precis fyllt 18 år. Han är en mycket klok kille. Jag blir imponerad över varje svar han ger på mina dumma kommentarer. Det tråkiga nu är att han precis har klarat uppkörningen. Nu tar han kanske sin egen bil och jag får med andra ord en tråkigare resa.


Kommentarer
Postat av: Anonym

Grattis Lundaborna som slipper betala eländet med Kulturhuvudstaden!

2009-09-08 @ 21:49:36
Postat av: Britt

Vad kul det hade varit om Gävle blivit Kulturstaden!

2009-09-09 @ 13:00:01
Postat av: Richard

Det vore kul att se dig i luftrummet ovanför Rörberg någon gång också.

/Richard

2009-09-10 @ 21:06:10

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback