Kris i Gävle

I dag var det krisövning i Gävle. Det övades på hur vi ska bete oss om Carola och Christer Sjögren snöar in i Läkerol Arena. Jag tyckte det verkade mer realistiskt att brynäsarna skulle råka snöa in i det bygget, men enligt krisgruppen var det bestämt Carola och Christer som blev kvar där.

I B-hallen såg jag dem i alla fall inte, för där var jag och plåtade några brynäsare som spelade hockey tillsammans med särskoleelever.

 

I Andersberg var det också kris. Det blev en storbrand med många skadade som satt och blödde. Polis, ambulans och brandkår kom. En bov var också kvar i huset och släpades ut i handbojor. Jag tyckte övningen var bra och de flesta verkade ta den på allvar.

 

Det enda lilla jag har att anmärka på var alla olika krisgrupper som befann sig i konserthuset. Om det nu är strömavbrott, storbrand och en insnöad Carola, så borde man väl inte ha tid att oupphörligen knata i väg till godisskålarna för att äta gratis godis.


Kommentarer
Postat av: Anonym

Prioritera rätt...Rädda Carola först!!!!

2009-09-17 @ 11:04:51

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback