kvällspass

I kväll är det festfritt. Jag jobbar till 01.00 på Aftonbladet i Stockholm. Jag började mitt pass med att sitta och glo i sex timmar. Den första halvtimmen höll Sveriges bästa paparazzifotograf mig sällskap. Man kan ju tycka vad man vill om sådana bilder, men det är roligt att lyssna på alla hans historier.

 

Det är lite Anka över hans kommentarer ibland. Han tycker tydligen också att svenskarna är feta. I alla fall de kvinnliga poliserna som ställer sig för hans kamera när han ska fotografera.

-       De har ju så feta bakar att det blir solförmörkelse när de råkar komma i vägen.

 

Den sista halvtimmen fick jag sällskap av kollegan Jerker. Han var gullig och kom och bytte av mig. Nu sitter han och glor i stället för mig medan jag sitter på tidningen och läser Klick och Fredag. Snart ska jag ta en paus i mitt läsande och gå och dricka grönt te med före detta TT-Jimmy.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback