Mr Tourette

Efter lunch åkte jag till konserthuset för att fotografera Mr Tourette. Jag tänkte gå in, smälla av några snabba bilder och gå ut. Men efter att ha lyssnat på honom i femton sekunder bestämde jag mig för att stanna kvar hela föreläsningen. Han var väldigt underhållande.

 

Han gick runt där på scenen och gjorde läten och hoppade ner från scenen för att ta på vissa i publiken. Sedan berättade han en massa om alla sina ticks. Han gillar havregrynsgröt, men inte mannagryn. Han slog till och med ner en hockeydomare bara för att han luktade just mannagryn.

 

När han gick genom tullen skrek han någonting liknande ”jävla gestapo” och därefter blev han satt i häktet. Väl på häktet ville han inte gå över tröskeln för det var ännu ett ticks som han hade. När det var som värst tog det sex timmar för honom att gå och kissa på toaletten.

 

Nu mår han mycket bättre. Han säger att han är så frisk som han vill bli, för han vill inte bli sjukligt normal.


Kommentarer
Postat av: Kollega

Det finns väl en och annan man kan sätta den diagnosen på.

2009-09-02 @ 17:02:04
Postat av: hanna

Var han norrman? Isåfall har han varit min dramalärare. Har visst gett ut en bok om det där. :)

2009-09-03 @ 22:35:45
Postat av: Pernilla

Ja, han är norrman och verkade gilla drama väldigt mycket så det stämmer nog.

2009-09-04 @ 07:51:47
Postat av: Lilja

Lär er mer om Tourette, hur det känns för individen och hur omgivningen reagerar. Läs hos oss: www.loppanochlillfisen.blogspot.com



2009-09-08 @ 12:25:20
URL: http://www.loppanochlillfisen.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback