Politiker och säpo

Inte nog med att jag var på kyrkovalet i går. I dag fick jag åka ut på två politikerjobb direkt på morgonen. Jag var alldeles för trött för att ta in budgetpresentationen. Jag kommer bara ihåg en mening från det där mötet och den lyder: Katten på jåttan, jåttan på jepet.

 

Sedan kom jag på att en av mina vänner gått hem med en av politikerna som befann sig i lokalen. Det var på den tiden då många killar hade planscher med lättklädda flickor på väggarna. Det hade inte han. Han hade en bild på en Carl Bildt och det hade hon verkligen inte gått i gång på.

 

När jag tänkt färdigt på det märkte jag att om jag ställde mig upp från stolen och fixade lite, så gjorde sig säpo beredda och ställde sig upp de med. Det blev jag road av, så jag flyttade mig runt lite försiktigt för att se hur farlig dom tycker att jag verkar. Jag var tillräckligt farlig för att dom inte skulle sätta sig på sina stolar igen i alla fall.


Kommentarer
Postat av: Anonym

Farlig och farlig, jag skulle vilja säga att du är skrämmande.

/B

2009-09-22 @ 12:54:42

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback