Snipa

Fitta är inget fint ord. Det är inget ord som jag använder sådär dagligdags, men nog händer det. Det finns det ju uppenbarligen bevis på.

 

Jag har vänner inom de flesta yrken och inom de flesta områden. Många är hedersknyfflar rätt igenom, medan andra pysslar lite kriminellt på sida om. Jag tycker om ordning och reda, men jag är inte lika driftig som Hammarstrand om man säger så.

 

En vän sitter i häktet nu. Till honom har jag messat och bland annat använt ordet fitta. Jag tror att jag skrev det när han inte svarade på mitt sms och jag ville ha en snabbare reaktion.

 

Nu finns alla mina välskrivna sms fint utprintad i en polisrapport, med en liten poliskommentar ditklottrad på sidan: Pernilla Wahlman fotograf på AB.

 

Yes, that's me.

 

Men jag kan vara välformulerad också. Ibland.

 

Jag berättade det här för mina kollegor Catharina och Britt som kommenterade det hela:

Catharina: Men sådär säger man inte. Man säger snipa.

Britt: Snipa? Det är ju en gräddkanna! Snippa menar du väl?


Kommentarer
Postat av: R

Ha ha! Nästa gång, skriv kissemurren istället.

2009-09-29 @ 12:05:19
Postat av: britt

jag är en hedersknyffel va?

2009-09-29 @ 13:05:16

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback