Gott & Blandat

Moderaterna köpte medlemmar redan när jag gick i högstadiet. Vi elever blev erbjudna en biobiljett om vi gick med i MUF.

 

I går var förövrigt sju av mina klasskamrater som jag gått ettan till nian med ut och åt tillsammans på Harrys. Det var roligt trots att min alkoholmätare visade noll redan när jag vaknade.

 

Jag köpte en lott i dag igen, men vann inget. Men som den spelberoende jag numera är håller jag hoppet uppe och ger mig inte.

 

Britt funderade lite kring ordet Frälsis i dag:

”Smaka på ordet. Frälsningsarmén. En armé av frälsare.”

 

En annan riktigt fiffig religion verkar vara katolicismen. En av mina vänner utövar den religionen. Han dricker massor, har många tjejer och lever väl inte riktigt enligt bibeln i övrigt heller. Men då är det bra att söndagarna finns. Han lallar iväg till kyrkan och biktar sig så att han är han fit for fight på måndag igen.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback