Kärleksaffär

I dag åkte jag till Dalarna för att fotografera i en kärleksaffär. Alltså det som i folkmun kallas porrbutik. Det var spännande att gå och klämma och känna på allt möjligt där inne.

-       I den här brukar alltid gubbarna stoppa ner sina fingrar, sa butiksbiträdet och visade mig någon slags burk.

Och tänk jag förstår dem, för jag kände att jag också bara måste göra det.


För elva år sedan när jag jobbade åt Expressen skulle jag också fotografera sexprylar. Jag gick in i affären och frågade om alla saker som fanns där inne. Hur och var man använder dem. Sedan när jag vände mig om för att titta på killen som arbetade såg jag att han var tomatröd i ansiktet. I dag var det i alla fall lugnt. Ägarna svarade glatt på mina funderingar.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback