Skatteverket borde stavas med Ä

Det tycker i alla fall en av mina vänner som fått en kvarskatt på över 40 000. Det är inte pengarna i sig som är problemet utan att deklarationen låg i hans brevlåda i går. Alltså den 9 april. Kvarskatt över 20 000 ska vara betald senast den 12 februari. Det innebär att min vän nu får böta för att han inte betalat i tid. Han ringde skatteverket och frågade hur han skulle göra och de svarade:

- Det är bara att betala räntan, för vi hinner inte skicka ut deklarationerna i tid och det där ska du räkna ut själv.

Nu ordnar det sig ändå säger min vän. Han ska nämligen som han själv uttrycker sig:

- Svarta tillbaka varenda jävla krona.


Kommentarer
Postat av: Anonym

Ingen vidare smart kompis du har. Varför ska han svarta tillbaka det han skulle betala i skatt? Ska han inte vara med och betala till det vi alla har nytta av bara för att han inte själv tagit reda på vad han skulle betala?

Nej, dumbom kallar jag honom och ingen bra kompis!

2010-04-11 @ 21:51:39

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback