Snäll ska man vara

Tanken var att jag skulle plåta vår, nästan sommarbilder i Norberg i dag. Där vräkte snön också ner så vi hoppas på bättre lycka i morgon.

 

Istället gjorde jag ett snabbt jobb åt Scanpix och därefter maskade jag runt lite på gymmet.

 

Nu ligger jag i soffan och läser ”Konsten att vara snäll”. Inte för att jag behöver lära mig det, för i går till exempel tog jag upp en käpp som en dam tappat och därefter släppte jag fram en cyklist trots att personen inte ledde cykeln över vägen.

 

Jag väntade även två timmar på att min hund skulle gräva färdigt ett hål och därefter blåste jag på henne i en kvart med hårtorken för det tycker hon är skönt.

 

Listan kan göras mycket längre än såhär, men jag vill inte skryta allt för mycket.

Kommentarer
Postat av: Glennart Torkelklinga

Däremot går det rykten om att det var VÄLDIGT längesedan du var snäll mot ditt gamla X.

2010-04-23 @ 08:29:36
Postat av: Pernilla

Det låter inte bra. Jag ska skärpa till mig.

2010-04-23 @ 20:17:36
Postat av: Johan

Att släppa fram cyklister har inte med snällhet att göra. För cyklister "gäller inga trafikregler" så du skulle ha rätt många liv på ditt samvete om du aldrig släppte fram cyklister som inte leder cykeln över ett övergångsställe. :-)

2010-04-26 @ 20:48:37

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback