Spelberoende

Jag har gått och fått en släng spelberoende. Jag köper lotter. Jag köper lotterna för jag tycker killen i kiosken är så snäll när han säger:
- Lycka till!
Han lägger liksom ner själ i de orden.

- Jag hoppas verkligen att du ska vinna, säger han ibland och det låter som att han verkligen menar det.

I dag var jag tvungen att åka dit och köpa lott igen, för i dag visste jag att han fyller år och jag ville gratta honom.

- Är du hungrig? Du ser hungrig ut! Jag går in och gör en falafel åt dig, sa han och satte i gång.

Själv tog han en kaffe och satte sig med mig. Han hann sitta några minuter här och där mellan kunderna.

- Måste du jobba på din födelsedag?

- Ja, min bror åkte på semester. Utan att fråga mig. Han bara stack iväg en vecka.

- Okej, då är det din tur att ta semester och resa nästa gång.

- Ja, jag ska det. På hans födelsedag.

Kommentarer
Postat av: Lisa

vad fint!

2010-04-14 @ 22:25:36

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback