Apropå slogan

Gävle har inte bara "Mer jul i Gävle" som slogan. Stadens riktiga slogan är tydligen "Välkommen ombord". Ombord på vad? undrar många, men politikerna verkar i alla fall nöjda över vad de åstadkommit. Det där förslaget kan ha klubbats igenom under en "Mer jul i Gävle fest" där det även bjöds på mer sprit.
Jag minns att Gävleborna själva fick ge alternativ till en slogan och jag kommer ihåg mina favoriter än i dag. Jag tar och gör en liten lista:

 

3. Gävle- Här är lapplisorna pigga.

 

2. Gävle- Ett snedsteg från havet. (Politikerna klubbade även igenom ett förslag för flera år sedan att en låg oöppningsbar bro skulle smällas upp så att båtarna inte kan komma in i staden.)

 

1. Gävle- Öster om Köpis.

Kommentarer
Postat av: Klas

Samtliga av de där tre är du väl upphov till själv...

2010-12-17 @ 10:25:21
Postat av: britt

Det låter som något du kommit på, Pernilla.

2010-12-17 @ 10:41:48
Postat av: Lisa

Trean är min favorit. Den har allt. "Välkommen ombord"klingar så falskt i jämförelse.

2010-12-17 @ 12:27:41
Postat av: Pernilla

Ja det är sant att det skulle kunna ha varit jag som skrivit dem, men nu försöker jag faktiskt inte alls skryta upp mina egna.

2010-12-17 @ 14:40:38
Postat av: Brolin-Kopian

"Välkommen i land", hade kanske passat bättre. Av "Välkommen ombord" får jag känslan, "nu drar vi här ifrån"

2010-12-20 @ 09:03:06
Postat av: Pernilla

Ja, din var bättre Brolin-kopian!

2010-12-20 @ 15:29:01

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback