Dålig barnvakt

Min pilotkurskompis Richard var barnvakt i går. Det gick sådär. Den femåriga pojken gick in på toaletten för att göra ett experiment.

- Gör det du, sa Richard och lät sedan pojken ostört vara där inne i två timmar.

Richard tyckte att barnet var duktig att roa sig själv. Till slut kom han ut med en lustig ny frisyr.

 

Annat är det när jag är barnvakt. En gång låg ett barn i vagnen under ett träd i min väns trädgård. Jag satt och tittade på vagnen hela tiden, så att ingen skulle komma och röva bort honom. Sedan kom jag på att det finns ju otäck plötslig spädbarnsdöd. Så då fick jag springa fram och tillbaka och lägga handen på barnets bröst för att se att han andades. När mamman kom tillbaka var jag helt slut, trots att barnet bara sovit hela tiden.

Kommentarer
Postat av: Anonym

:-D

2010-02-28 @ 16:17:48
Postat av: U

Var det min unge? ;)

2010-02-28 @ 16:25:33
Postat av: Pernilla

Ja U, det var din gullunge. :)

2010-02-28 @ 18:49:05
Postat av: U

Hehe, tänk vad jobbigt det kommer bli för dig i sommar när jag har två:) För jag räknar med att få hjälp om jag ska till frissan eller så.

2010-03-02 @ 18:09:27
Postat av: Pernilla

Ja, det blir väldigt stressigt att springa från vagn till vagn... Men visst ska jag hjälpa till. :)

2010-03-02 @ 19:17:35
Postat av: Richard

Blev tvunget att raka bort allt hår för att rädda utseendet på lilleman

2010-03-04 @ 09:47:36

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback