Flygplanshaveri

I dag fick jag en till haverirapport från KSAK. Denna gång handlade det om ett plan från Västra Gästrikes flygplats. Planet totalförstördes på grund av brand.

Jag ska inte peka ut någon som skyldig, men Stefan satt i alla fall i när det började brinna. I tisdags var jag ut och drack vin med honom och en till pilot som heter Tobias. Stefan satt och försökte se snäll och oskyldig ut.

Stefan flyger mycket segelflyg också. Där finns inga motorer som kan brinna, men i stället kan termiken ta slut och det brukar tydligen hända ganska ofta för Stefan.

I bland får han nödlanda på någon åker och då är det bara att hoppas att ingen arg bonde kommer ut, men värre ändå var det troligen när han fick nödlanda på en fotbollsplan. Tobias brukar få rycka ut och hämta hem honom och planet.


Kommentarer
Postat av: Anonym

Håll er på backen. Det är det rätta! /Cat

2010-07-01 @ 22:39:17
Postat av: Stefan

Vadå >>försökte<< se snäll och oskyldig ut?!?! Jag ÄR snäll och oskyldig! =)

2010-07-01 @ 23:04:06
Postat av: hanna

Vad kul att piloterna har pilotbrillor båda två. :)

2010-07-01 @ 23:38:00
Postat av: Pernilla

I morgon gör jag som du säger Cat och tar bilen till Trollhättan där jag ska göra ett jobb. Fast det beror i och för sig på att det tydligen inte går några flyg dit på helgen.



Okej Stefan du är snäll, men kanske inte så oskyldig. Det vet vi inte än. Har de gjort färdigt undersökningen tro...



Glasögonen du tittade på Hanna var ju också lite pilot. Jag måste köpa jag med.

2010-07-02 @ 15:32:30
Postat av: Stefan

Haha.. Kanske inte så oskyldig?? Är man inte oskyldig till motsatsen bevisats?? ;)

2010-07-06 @ 09:40:54
Postat av: Pernilla

Sant Stefan. Du är oskyldig ett tag till.

2010-07-07 @ 21:42:37

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback