Tre filmrecensioner

"Vägen" har nu kommit till Sverige. Jag såg "The Road" som filmen heter i Sydafrika och varken jag eller någon av mina fem kompisar som var med blev särskilt imponerade. Det började i misär och sedan var det misär filmen igenom.

-       Ja, det här var ju muntert, viskade vi till varandra hela tiden.

Filmrecensenterna i Sverige verkar i alla fall gilla den.

 

Att gå på bio i Sydafrika är billigt. Vi gick till en av de dyraste biograferna och den kostade 40 kronor. På andra ställen kostar det 25 kronor och på onsdagar kostar det bara 18 kronor.

 

På planet hem började jag titta på "All about Steve", men jag insåg snabbt att det här är fullkomligt bortkastad tid. Den filmen hade inte ens varit värd att ses på en onsdag.

 

Min vän Emil recenserade också en film på sin facebook nyligen. Jag har själv inte sett den, men såhär skriver han om "Sommaren med Göran". "Jag vill ha tillbaka 93 minuter av mitt liv. Vilken skit!"

Nu skulle jag vilja se någonting bra, så tips tas tacksamt emot.

Kommentarer
Postat av: Mattias Öberg

Jag har bara sett The Road...och ja den var seg :S



Har en ny blogg iaf om du inte sett det ;)



Kram

Postat av: Pernilla

Trevligt. Då ska jag börja läsa den.

Kram

2010-03-30 @ 01:32:07
Postat av: Anonym

Jag har mailat dig grymma tips. Trevlig påsk! :)

2010-04-02 @ 09:48:31
Postat av: Peter

The Lovely Bones (Flickan från ovan). Blind Side. An Education. The Fantastic Mr. Fox. The Green Zone



The Road var överhypad. Sommaren med Göran - bra för att vara svensk.

2010-04-03 @ 20:39:51
URL: http://soderblandning.blogspot.com/
Postat av: Maackyy

jaa flickan från ovan var faktiskt ganska bra, dock var boken bättre

2010-04-03 @ 21:40:26
URL: http://kandykupps.blogg.se/
Postat av: Pernilla

Tack för tipsen! Jag ska titta på dem.

2010-04-04 @ 21:48:37

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback