Min första flyglektion

Det var min första riktiga flyglektion i dag. Jag började med att flyga hem till mamma och cirkulera över huset så att hon kunde komma ut och vinka. På vägen dit fotograferade jag ganska mycket.

-       Nej, nu får det vara färdigt med din sightseeing. Nu får du ta över, sa flygläraren efter ett tag.

 

Jag svängde lite fram och tillbaka och sänkte och höjde nosen. Efter det gjorde vi två studs och gå som det kallas när man sätter ner hjulen på landningsbanan och sedan lyfter direkt igen.

 

Därefter var det redan dags att prova på ett motorhaveri, så läraren drog ner på motorvarven för att visa hur det blir om motorn lägger av. Vi gjorde en liten skenlandning på en åker och därefter gjorde han några kraftiga svängar som verkligen kändes som en bergochdalbana. Det hela var väl inte direkt behagligt, men jag skrattade av ren nervositet så han trodde jag hade roligt och fortsatte.


Sedan landade vi och då fick jag istället åka sicksack mellan linjerna på landningsbanan. En gång var jag på väg ut på gräsmattan men i övrigt tycker jag att det gick halvstabilt. I morgon ska jag troligen ta lektion nummer två.


Kommentarer
Postat av: Johan

Grattis!

Nu är det bara gå ut hårt och sedan öka! =))

Postat av: hanna

Du ser ut som Lost-Kate på bilden! Snygg! Men vilket litet plan, hjälp!

2010-05-26 @ 21:52:15
Postat av: Anonym

Du är så fräsig!

2010-05-27 @ 09:31:33
Postat av: britt

Vad duktig du är!!

2010-05-27 @ 09:54:30
Postat av: Pernilla

Tack så mycket! :-)

2010-05-27 @ 19:24:38
Postat av: Johan

Uj ujuj nu var det en rejäl photoshop på bilden va? ;)

2010-05-27 @ 22:12:47
Postat av: Andersson

Fantastiskt!

2010-06-01 @ 01:11:25
URL: http://magiandersson.blogg.se/
Postat av: Pernilla

Hahaha. Faktiskt inte Johan.

2010-06-02 @ 21:38:41
Postat av: Johan

;-)

2010-06-03 @ 13:38:54
URL: http://www.f15fk.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback