Mors dag

Brolin-kopian ringde och var upprörd.

-       Jag kastade nyss på luren i örat på mamma.

-       På mors dag och allt?

-       Hon frågade om jag skulle följa med till mormor och äta och jag svarade att jag inte visste. Då sa hon besviket: ”Men vad ska mormor tycka om det”. Jag blev så arg att jag kastade på luren.

-       Vad är det för fasoner?

-       Jag vet, hur kunde hon fråga det?

-       Nu tänkte jag i och för sig på ditt beteende.

 

Själv är jag så väluppfostrad och fin. I dag till exempel ringde jag min bror för att påminna honom om att det är mors dag. Sedan låg jag inne på soffan halva dagen hemma hos mamma och vaktade telefonen. Gång på gång ringde min bror och jag svarade hela tiden att mamma var ute. Först gick det bra att vara inne trots att solen sken, för det gick en bra film om pingviner på tv. Efter det tittade jag på en rolig tecknad serie, men därefter blev jag uttråkad och lämnade min vaktposition.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback