Bra Gefle!

Jag åkte inte hem i onödan. Gefle vann tack och lov över Gais med 1-0. Efter matchen kom en pilotpolare över och hade hemundervisning med mig. Allt för att speeda på min pilotkarriär som onekligen går lite segt just nu. Han hade med sig små mätare, linjaler och andra grejer eftersom jag tappat bort mina egna och han installerade även Skype på min dator så att jag lätt ska kunna ringa upp och ställa frågor när han är ute och flyger i världen. Jag ska liksom inte kunna skylla på någonting tydligen. Nu när han är så snäll och lägger ner så mycket tid på att hjälpa mig måste jag verkligen rycka upp mig. Han har väl egentligen bara ett krav för att han ska fortsätta hjälpa mig och det är att jag byter bort min huvudflygklubb till den han är medlem i. Jag ska bara vara gästmedlem där jag är skriven nu. Som han förklarade det hela:

- Det är som olika fotbollslag det där och just nu håller du på motståndarna.


Kommentarer
Postat av: Johan

Kommentaren " - Det är som olika fotbollslag det där och just nu håller du på motståndarna." var ju verkligen inget jag hört talas om eller håller med om. Det är väl ingen tävling på något sätt, och man är väl medlem där man trivs bäst och det funkar geografiskt?

Har faktiskt inte stött på den attityden ("Vi och Dom") tidigare i flygeriet och jag hoppas det är en engångsföreteelse.

Jag är uppvuxen och utbildad med en stor sammanhållning inom kretsen av piloter och annan personal som jobbar flygrelaterat, det är trots allt ett litet speciellt yrke som utövas.



Mina 5-cent.



//Johan

2010-10-27 @ 09:46:14
Postat av: Pernilla

Det var faktiskt inte så farligt. Han skämtade bara.

2010-10-27 @ 11:48:45
Postat av: Klas

Hoppsan...

2010-10-27 @ 19:17:18
Postat av: Johan

Då är det ju en annan femma! :-)

2010-10-28 @ 09:36:08

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback