Evig skönhet på menyn

Evig skönhet på menyn är rubriken på ett reportage i DN i dag. Bilden till som är tagen av Hanna är på mig och min kompis Annelie när vi sitter på en lyxig restaurang i Japan och käkar skönhetsmat. Restaurangen heter MuMu och ligger i Tokyo. Beautyfoodinriktningen på restaurangen ska ge en släta och strålande kinder. Nu kan man ju undra varför inte skönhetseffekten har kickat in på mig och svaret är att jag är vegetarian och därför åt jag aldrig av sköldpaddan och allt vad det nu var på menyn. I dag har jag ändå gått under namnet "sköldpaddsslukerskan" för först är jag med i reportaget och dessutom sitter jag bredvid en sköldpadda på min facebookbild.

 

I dag blev det oavgjort mellan Gefle-Djurgården. Till och med i pressrummet vet folk att jag är djurvän. Ingen som sitter bredvid mig slår ihjäl flugor eller getingar som kommer in. De öppnar snällt fönstret och puttar ut dem i det fria. För några matcher sedan såg jag i periferin en ihoprullad tidning som började närma sig fönstret. Jag blev själv imponerad över hur snabbt jag greppade tag i den okända killens arm. Han blev förvånad men lärde sig genast en läxa. I dag satt en ny kille bredvid mig. Jag drog reglerna direkt för att senare slippa ta till våld.

- Du får inte slå ihjäl getingar och flugor, de ska släppas ut!

- Jag vet, svarade han som tydligen redan blivit informerad om den regeln.


Kommentarer
Postat av: hanna

Coola bruttor! Och för dom som vill se vart vi var nånstans:

http://www.mu-mu.info/

Klicka på Nishi-Shinjuku! Längtar tillbaaaaka!

2010-11-01 @ 09:19:58
Postat av: Lisa

Dom måste allt ha malt ner sköldpadda i din vegmat! Och nån måste ha inlett kostbedrägeriet långt innan dess också, redan från barnsben.

2010-11-01 @ 12:12:53
Postat av: Anonym snubbe (absolut inget gammalt X)

Håller med Lisa... Du är otroligt snygg... (Eftersom du är ute med hoven...)

2010-11-01 @ 13:49:56
Postat av: Anonym snubbe (absolut inget gammalt X)

Håven ska det ju va... Tusan! Inget kan man göra rätt.

2010-11-01 @ 13:50:42
Postat av: Pernilla

Jag längtar också tillbaka. Vi måste åka dit igen!



Tack Lisa och Klas!

2010-11-01 @ 15:12:03
Postat av: britt

Jag tyckte väl att du var ovanligt snygg idag. Det kanske räcker att vara nära en sköldpadda?

2010-11-01 @ 16:07:30
Postat av: hanna

Jag håller med Britt!

2010-11-01 @ 18:43:22
Postat av: Klas

Va? Jag har inte skrivit nåt... Du tror väl inte att jag..? Jag skulle då rakt aldrig stava håv med o.

2010-11-02 @ 08:34:09

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback