Mindre bra Lunch

Halva dagen var jag på jobb i Hofors och andra halvan i Söderhamn. Jag hann få i mig lite lunch när jag var på den första orten. Maten var lika bra som mitt bordsskick. Soppskålen ramlade omkull och nästan all soppa rann ut över bordet. Skeden vägde ungefär ett halvt kilo och skålen var av tunn plast, så ägaren får känna sig rätt så medskyldig. Jag brukar gilla all mat, men här kändes det tydligt att allt var gammalt. Jag fotograferade på ett dagis förut och då förklarade ett av barnen vad som var på menyn. ”Vad huset bjuder” heter det när man serverar rester från en hel vecka tillbaka. Det verkar som om den här restaurangen anammat samma tema. Reportern var inte heller imponerad. Kaffet var gott så vi drack två och en halv koppar var.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback