För kallt

En av mina två hundar vill inte gå ut. Hon tycker att det är för kallt, eller för blött, eller för blåsigt... Hon sätter sig ner och vägrar. Det spelar ingen roll om jag släpar henne med mig för hon ger sig inte. Hon vägrar att lyfta på rumpan. Hon vill helst cruisa runt i bil eller som alternativ nummer två bli buren. Det är därför jag ofta har en hund under armen. När hon kommer hem är hon oerhört utvilad och pigg och har en enorm överskottsenergi. Hon ska leka hela tiden och vill ha full uppmärksamhet. Till och med när jag duschar pockar hon på uppmärksamhet och det hela eskalerar i och med att det blir vitt på marken. För snö är nog det värsta av det värsta på hennes "vägra gå ut lista."


Kommentarer
Postat av: Madelene

vet vad du pratar om. min hund är regnhatare av stora mått, och gör man misstaget att gå ut med henne utan koppel så brukar hon helt enkelt springa hem när man har kommit en bit. Så hittar vi henne utanför dörren, skitsur över att vi tagit sådan tid på oss. Sedan ligger hon och slickar sina tassar och blänger på oss.

Postat av: Pernilla

Åh stackars gulliga hund! Jag måste få träffa henne någon gång!

2011-12-09 @ 17:43:41

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback